Pages

~ my nuff ~

Wednesday, February 29, 2012

Petua Melebatkan Rambut

Petua Melebatkan Rambut

Apa yang anda perlukan untuk melebatkan rambut ialah pati santan dari sebiji kelapa.
Pati santan kelapa adalah bahan penting dalam usaha untuk melebatkan rambut secara tradisional.
Untuk mendapatkan pati santan, ambil kelapa parut dari sebiji kelapa tua.
Masukkan sedikit air suam pada kelapa parut tadi dan ramas-ramaskan.
Perah pati santan dari kelapa parut tersebut dan buang hampasnya.
Basahkan rambut anda dahulu dan lumurkan pati santan ke kesluruhan kepala sehingga ke akar rambut. Bungkus kepala dengan tuala bersih dan kering selama setengah jam.
Kemudian bilas keseluruhan kepala anda dengan air suam.
Amalkan petua ini 2-3 kali seminggu.
Untuk mengekalkan rambut lebat dan elak dari gugur, amalkan tips ini:
  1. Pilih syampu rambut yang sesuai dengan jenis rambut anda.
  2. Gunakan sikat rambut bergigi jarang.
  3. Pastikan rambut anda benar-benar kering sebelum memakai sebarang produk tambahan seperti krim rambut atau gel. Sama juga untuk wanita bertusung, pastikan rambut benar-benar kering sebelum memamakai tudung.

Petua Cegah Rambut Beruban dengan Teh

Petua Cegah Rambut Beruban dengan Teh


Rambut hitam legam bagai seorang model iklan shampoo
pasti menjadi idaman kebanyakan kaum hawa,
kaum adam pun sama.

Tiba-tiba muncul - rambut putih atau lebih dikenali sebagai UBAN!!!
muncul plak sebelum waktu yer. arrrr mesti ramai yang stress...

 Ada beberapa faktor penyebab munculnya rambut putih ini lebih awal,
diantaranya adalah stres dan gaya hidup tidak sihat
tapi ada yang mengatakan ubat ni genetik...

Ada cara mudah untuk membantu mencegah rambut putih (uban)
tumbuh sebelum sampai waktunya.

Tambahkan 1 sudu teh garam ke dalam satu cawan teh pekat hangat, kacau hingga larut.

Setelah sejuk pada suhu bilik, tuangkan secara merata pada rambut
lalu urut-urut kulit kepala.

Biarkan selama sejam, kemudian bilas dengan air bersih tanpa menggunakan shampoo.

Untuk hasil yang maksima, lakukan perawatan ini sekurang-kurangnya sebulan sekali.


selamat Mencubaaaa.....  daaaa
Petua Hilangkan Kelemumur – Daun Nangka & Daun Durian

Mesti ramai yang rimaskan bila ada kelemumur....
jari asyik kat kepala jer...
asyik mengaruuu je kannn... emmm  kaum adam senang la mau mengaru
tetapi kaun hawa yang pakai tudung. emmm masalah masalah..
senget benget laaa tudung.

 
 
ini dia Daun Nangka... kenal tak????


  yang ini plak daun durian....

 
tapi ramai yang kenal buah yer daripada daun yer kan????
termasuk la azie.. heheheheh...

lihat di bawah nieee buah yer...

 haaaaa  ini buah nangka...
ini isi nangka... sedapppp yer...
 yummy... rasa mau mkn jer...


ini plak buah durian... emmm tgk gambar jer ok.
 tapi kalau jumpa azie lari dluuuu.....
x suka bau. x suka mkn. dan sewaktu dengan yer... hehehe..

pape pun cara untuk membuang kelemumur...
dengan daun yer kita buat seperti berikut...

Ambil beberapa helai daun nangka dan daun durian, masukkan ke dalam mangkuk atau gayung. Masukkan air dan ramas daun-daun tersebut. Gunakan air ramasan sebagai syampu. Amalkan selalu.

selamat mencuba..
mari kita sama-sama membuang masalah kelemumur ini mengikut pertua yang azie cari dan sama-sama kita buat ok..  

Tuesday, February 28, 2012

piramid kesihatan

Kesihatan - WANITA..... :)

Tekanan darah rendah jangan dipandang remeh yang berpunca daripada anemia ataupun kekurangan zat makan. Penyakit darah rendah boleh menjadikan seseorang pitam, sakit kepala, badan lemah, letih dan pengsan akibat kekurangan cecair dalam badan. Untuk mengelakkan dari tekanan rendah, elaklah banyak memakan makanan berprotein seperti gandum, bijiran berasaskan kacang soya, tauhu, tempe dan semua sayuran hijau seperti sawi, bayam dan kailan yang boleh mengubati tekanan darah rendah.

Kobis, ubi keledek, tomato dan bijiran dapat menaikkan tekanan darah seperti biasa. Daun pasli, bawah putih, bawang merah juga baik diamalkan, rebusan air halia dan daun pasli sangat baik untuk pesakit hipotensi.

Cara pemakanan yang seimbang sangat baik untuk kesihatan wanita, lebih-lebih lagi wanita semakin meningkat usia. Makanan yang pedas-pedas eloklah dielakkan sebaik-baiknya banyak memakan
sayur-sayuran seperti ulam dan buah-buahan. Makanan berminyak dan berlemak tidak bagus untuk kesihatan melainkan jika kita rajin bersenam.
Rajin-rajin berjalan kaki untuk kesihatan dan lakukan senaman ringan,
lakukan bersama-sama anak, suami atau kawan-kawan di taman ataupun di depan rumah ataupun di pejabat...

 tengok dengan pancaindera anda... dan IKUT dengan sebaik mungkin. kerana ia sangat sangat perlu or 'WAJIB' di amalkan.

Monday, February 27, 2012

best gak game ni..

JOM MAIN GAME AT FACEBOOK

THE SIM SOCIAL GAME

Build a home
Build a relationship
Build a life

**** be my friend at shizukachan1201@gmail.com



Guideline - FILTER BIO AURA

1. Check Filter A (Ceramic Filter) from time to time
2. Turn Filter A (together with the transparent casing) in the ANTI-CLOCKWISE
direction and take it out
3. Pull the Ceramic Filter slowly out from the transparent casing
4. Clean the ceramic surface with soft brush under running water
5.Insert the Ceramic Filter slowly into the transparent casing

6. Close the transparent casing with the cover and install it into the Bio Aura unit
7. Tighten Filter A in CLOCKWISE direction. Let the filtered water to flow for at least 5 minutes before resuming use

BIO AURA - FILTER

- Bio Aura Hi-Tech Water System with nano technology -

Saya pasti ramai yang menggunakan penapis air di rumah untuk mendapatkan kualiti air yang lebih baik dengan menghindarkan bahan-bahan terampai daripada air yang kita gunakan setiap hari.

Namun, tahukah anda bahawa kini teknologi sistem penapis air telah menjadi semakin maju selaras dengan kemajuan teknologi. Nano Technology yang digunakan dalam Penapis Air khususnya Bio Aura, dapat memberikan kualiti air yang lebih baik kerana penapis air ini

mampu menapis zarah yang bersaiz sekecil 0.000000001m (1 nanometer). Ini menghasilkan air yang lebih bersih dan selamat untuk diminum.


- SISTEM PENAPIS AIR DENGAN TEKNOLOGI NANO -



Teknologi Nano dalam sistem penapisan air

Keberkesanan nano dalam Bio Aura Hi-Tech Water System:

1.Menghasilkan komponen bersifat nano dan kandungan oksigen yang tinggi, menggalakkan pertumbuhan sel-sel badan yang sihat

2. Kandungan Bio tenaga yang berganda, meningkatkan keaktifan sel-sel tubuh badan

3. Molekul-molekul yang bersaiz nano menambahkan lagi keberkesanan penyerapan nutrien

4. Membekalkan kekayaan bahan-bahan mineral dan nutrien untuk keperluan kesihatan tubuh

5. Sistem penapisan air yang lebih efektif menghapuskan unsur-unsur toksin, bakteria, klorin dan logam berat supaya air selamat diminum

6. Menghilangkan bau yang tidak menyenangkan, menjadikan air lebih sedap diminum

7. Kualiti air bertenaga meningkatkan metabolisme, melancarkan sistem peredaran darah dan memperkuatkan sistem imunisasi badan

8. Nilai pH yang cenderung kepada beralkali setara dengan keperluan badan. Amalan minum air Bio Aura dapat memberikan kesan terapi terhadap badan yang berasid

9. Menjamin kecantikan dan kehalusan kulit serta kesegaran makanan.





Berminat? Sila email @ azieshizuka@yahoo.com

Terima kasih.
STILL CUTE.. STILL BEAUTY... :)






aURA CERTIFICATION





aziesizhuka. Powered by Blogger.